2011. december 17., szombat











Ahogyan egyre jobban kozeleg a Karacsony, annal tisztabban erzem, ertem azt, hogy az a bizonyos béke a szivunkben, a kapcsolatainkban a mindennapokban kellene meglegyen...Egy egykor ajandekba kapott mondat a baratnomtol is mostanaban sokat kavarog a gondolataimban, marmint, hogy az elet sokkal inkabb hetfo mint vasarnap (vagy szombat volt az?nem tudom mar). Most ezeket a napokat tisztelem, ugy ahogyan vannak, tisztan, elvarasmentesen...Az iden elengedtem a keszulodes tervezettseget, nincsenek betervezett sutessel eltoltott delutanok, van egy adventi kepes naptar, reggeli gyertyagyujtasok. Es rumli a konyhatol a nappaliig es vissza, es persze a gyerekszobakban is. De a konyvesszekreny rendezett, a gyereksarok Katalinproof, letisztult. Es ennek orulok, Natan igy meg gyakrabban nyul konyvekhez, amiket eddig meg nem fedezett fel, Ariadnenak meg tobb tere van a fantaziabeszelgeteseihez a "lathatatlan emberekkel"ahogy o mondta ez. Mint pl a lathatatlan Mikulas, Maria, Jozsef es a kis Jezus. Akiket meghivott hozzank holnap delutanra teazni, es azt mondtak jonni is fognak:) Ma reggel kincsekrol beszelgettunk reggelizes kozben, Natan pedig azt mondta, az o kincsei a fejeben vannak, azok a gondolatai, a titkai. Katalinnak kinott két kicsi foga. Ezenkivul most kezdtem arra is szoktatni, hogy a sajat kis ágyacskájában aludjon el, mert ugy ereztem eljott az ideje. Es mert minden nap faj a hatam az egyutt alvastol.Mikor enekelunk neki o is "enekel", es par napja visszainteget, ha mi is ezt tesszuk. Az eves az egyenlore meg mindig foleg anyatejbol all. Megkostoltatunk vele mindenfelet, de nem igazan harapott ra meg a szilard etelekre. Gyumolcsot delelott kap, egy par kiskanalnyinal tobbet nem ker. Fott etelt koszoni szepen, de nem ker. Szeret kenyeret majszolgatni mondjuk, es a legjobban a nyers paradicsomot es uborkat szereti. Hat ez van. A harom gyerek kozul o a legtorekenyebb igy bébiként, nem sovany, nem kover, de mozgekony es ami a legfontosabb, egeszseges. Csak hogy ne felejtsem el majd evek multan: a nyers sos hering, az viszont bejon neki. De igy volt ez Natannal es Arival is. Csak a szaja fole kell tartani egyet, es mar tatja is ki a kis csoret mint egy madarka. En ilyet meg nem pipaltam.


Egy szo mint szaz, elvezem es unneplem a hetkoznapokat. Meg ha minden nap esik is az eso. A gyerekeket egesz heten itthon tartottam, nem jatszhattak masokkal, ugyis olyan porgosek ezek a hetek, es de jo volt megint csak ugy ni magamenak erezni oket! Ariadne meg is jegyezte ma, hogy milyen jol is esett neki most csak itthon lenni, baratnok nelkul. Nátán persze hisztizett az elején, de latom rajta, hogy jott tesz ez neki. Mennyit nevettunk egyutt, es hogy vartuk minden nap hogy Gerben is hazajojjon a munkabol, hogy egyutt legyunk.


A gyereksarok a jovo heten egyre inkabb at fog alakulni betlehemi istallova, Ariadne mar kiagyalt mindent hogy hogyan is legyen majd. Ugy nez ki, ujra lesz betlehemes jatek, mas felallitasban mint egy par eve. Natan termeszetesen nem vagyik arra, hogy Mária legyen, mint akkor, Ariadne legszivesebben ujra angyal akar lenni, ugyhogy nem marad mas hatra, minthogy en leszek Maria, Gerben Jozsef es a szamar egyben, Katalin pedig magát fogja jatszani, bébiként. Nátán egyenlore csak nézo akar lenni, de biztos vagyok benne, hogy a pillanat hevében majd vagy pasztor vagy kiraly lesz.

Ariadne mar ma este becsempeszett egy babat kis Jezuskent a karacsonyfa ala, ami meg nincs is egeszen feldiszitve, mert mar keso volt:)


Ma annak orultem a legjobban, hogy tartottak a falu egy lerobbant epuleteben egy meg lerobbantabb konyvvasart, es elmentem, egyedul. Masfel ora alatt osszekeresgeltem egy hatizsaknyi konyvet 6 euroert. A legtobb gyerekkonyv, nekem tetszo illusztraciokkal, de magamnak egy Rushdie-t es ket Hesse konyvet is talaltam, Gerbennek pedig harom regenyt, vilaghaborus temaban. Nátánnak egyet a Judo-rol,es egy regenyt az eddigi kedvenc irojatol, Paul Biegel-tol. Nekem ez a mai kincsem. Holnap a negyedik gyertya gyujtasa, es het

honapban eloszor Gerben fog felkelni a gyerekekhez hetvegen, es en maradhatok ágyban! ! !

3 megjegyzés:

Hajnalka Nagy írta...

SZia Bea!

Már szünet van a gyerekeknek, vagy csak úgy nem mentek suliba/napközibe? (v.a du.-i járkálásra gondoltál?)

Mélyen 1et tok érteni minden sorral, és köszönöm, h ezt leírtad: " az elet sokkal inkabb hetfo mint vasarnap "

Erre mindig figyelmeztetem majd jobban magamat, pont egy ilyen magvas megfogalmazásra volt szükségem! :)

Kata a képen apukájával egy csoda, a tekintete iszonyatosan értelmes +kinyílt, kész nagy lányos!
Ari természetesen az ünneplő ruhácskában egy tündér!

A hallal hasonlóan vagyunk haha, mki imádja a családban, s mivel főételként a tonhalas (v.más halas) paradicsomos spagettivel nem lövök mellé az 1-2 hetente tuti van :) mind2 gyerkőcömmel nehéz volt kivárni az első évet nélküle, mivel főleg 1 éves kor után ajánlják, de néha picit csaltunk :D:D

Szépek vagytok, nah! A karácsonyfát ma tervezem én is díszíteni... tavaly mintha előbb kezdtük volna Bencével, de a rumli közepén egye-fene kezdjük el most...amúgy is ki kell találni, ki kell próbálni hova is kerüljön, milyen díszeket használok fel rá (lehetőleg törékenyek ne legyenek rajtuk, azok ablakba lógatva inkább, stb)...idén ősszel bevásároltam jó adag piros díszt, de került bordó is a kosárba+ csiptetős arany madárka :)

Szép 4dik advent vasárnapot Nektek s már kíváncsian várom a beszámolódat, h Natan beáll-e pásztornak/királynak v.sem :)

Piroska írta...

De jó hangulatot árasztottál Bea ezzel a bejegyzéseddel....nagyon édesek vagytok...a gyerekek, ti, úgy amúgy egyben az egész nagy család...olyan szépek lehetnek a hétköznapjaitok:)
...engem is sziven ütött ez a gondolat.'
...az élet sokkal inkább hétfő mint vasárnap...' Köszönöm neked....

Látom most is ugyanúgy imádod te is könyveket, mint régen...én is úgy érzem, hogyha egy pár órát eltölthetek a könyvek közt...egészen újjásyületek, és feltöltődök energiával...valahogy te is igy lehetsz ezzel...

További szép adventet kivánok Nektek...
Puszilom az egész családot..

Piros

penzesbea írta...

Jaj persze, ugy ertettem, hogy delutan fel negy utan tartottam oket itthon, nincs meg vakacio. Nalunk kulonben azt irjak a nagykonyvbe, hogy mar 6 honap utan hozzatehetsz egy evokanalnyi hust illetve halat vagy tojast a fott etelhez.
Hangulatost keszulodest kivanok nektek!