2011. december 20., kedd




























Hadd omlesszek ujra egy par kepet :) Az utobbiak tegnap keszultek, Katalin elvolt az uborkaval es egy fott tojas feherjevel, amig en a hosipkakat es ezt a húsos koszorut :) allitottam ossze. Nagyon finom lett mind a ketto kulonben! Az egybefasírtot (vagy mi is ez tulajdonkeppen, otthon ez volt a neve)eloszor magunknak sutottem meg, mielott szerdan Natan a suliba fogja vinni. Csak, hogy biztos legyen hogy eheto:) Fel lehetett iratkozni egy listara, ha akarsz vinni valamit, eleg eloetel, foetel es desszert kell osszegyuljon kb 30 gyerek reszere. Natan a tudtom nelkul felirta az osztalyajton logo listara, hogy o spagettit fog vinni szosszal. Aztan lebeszeltem rola, mert hogy is tartod azt melegen, plusz 30 fore nem egy gyerekbarat etel ez szerintem. A legtobben persze unneploben fognak menni, mivel megiscsak unnepelyes Karacsonyi vacsorarol van szo. Ez a tekercs viszont konnyen elkeszul, finom. Ma reggel lattam, hogy a desszertek kozott "pogácsa" allt, igy szepen magyarul, ugyanis van egy masik magyar anyuka is az osztalyban - furcsa modon mindig hollandul beszel hozzam, en pedig megiscsak magyarul valaszolok. Aztan nagy nehezen o is atvalt...Nagyon hulye helyzet. Na de ez van...

14 megjegyzés:

Hajnalka Nagy írta...

nahát, már látni a kis Kata mosolyánál a fogacská(ka)t? (Lili Boginál fent jöttek, pedig ahogy a nagy könyvben van írva, lent kezdi a fogak a sort haha...)

ez a húsos koszorú, egybesült fasírt vagy mi én se tom soha minek hívják, tutin néz ki ezekkel a csillagokkal meg még inkább ünnepibb! tésztával van bevonva és úgy sütve kb.mint a kalács? recept? én sima kalács formába raknám s úgy sütnék fasírtot én is, h majd szeletelni lehessen, macerásabb kis golyókat kisütni most, nemtom...

spagettin nem csodálkozom, minden általam ismert gyerek nagy kedvence! :D

magyar anyukán tökre csodálkozom, itt mki nagyon örül, ha hazai szót hall! :) még a román Maros megyei csaj is, aki rom.ellenére magyar suliba járt a falujukban s a kislánya Bence csop.-ba jár, MINDIG magyarul beszél velem, mert azt mondja, nagyon szeret végre vkivel magyarul beszélni, még ha én értek is románul (mert ugye beszélni elég tört románt beszélek :D) s még s kislányt is nyáron a nyitott ablaknál magyarul hallottam énekelni a lánc-lánc eszterlánc c.dalt! hát nagyon meghatódtam és 1ben elszégyelltem magamat magam előtt, h ezt a dalt soha nem énekeltem a gyerekeimnek, oké mást igen, de ezt nem...:( pedig mennyire magyar!! nekünk a tavaszi szél és az erdő, erdő, erdő marosszéki kerek erdő a slágerünk :)

Piroska írta...

Nagyon jül néz ki mindkettő...a receptet kérhetném???? a hósipkákat még most karácsonyra elkésziteném...a húsos koszorút pedig a két ünnep között:))

penzesbea írta...

A hosipkat belinkeltem, ott talalod a receptet...A fasirtos akarmi pedig nagyon egyszeru. Uzletben vettem fagyasztott reteslapokat (kicsi negyzet alakuak), kiolvasztottam, hetet egymas ala (melle)ragasztottam vizzel, kicsit szelesebbre nyujtottam, kb 15 cm-esre. A toltelek pedig fel kg daralt marhahus, egy piros paprika, 3 fott tojas, harom cikk fokhagyma, egy reszelt hagyma,felaprozott petrezselyem, zellerlevel,4 mareknyi prézli, 1 tojas hogy osszealljon, so, bors, esetleg paradicsompure (ezt kifelejtettem)es egy kis konzerv tengeri (aki szereti bele). Ezt a masszat a retes kozepere tettem, rahajtottam a szeleket, megforditottam. A maradek reteslapbol csillagok lettek, felvert tojassal raragasztottam a tetejere, koszorut formaltam, lekentem az egeszet meg a tojassal. Aztan be a sutobe 185 fokon 40 perc alatt kesz lett.Es finom! foleg hidegen:)
Kulonben anyat kerdeztem meg a husos masszat illetoen, az erdem az ove;)

Es igen Hajni, jol lattad! Azt a ket kis fogacskat hihi. Sot mi tobb, ma delutan, sok gyakorlas utan, megtanult egyedul ulni.

Hajnalka Nagy írta...

jaj, dejóóó köszi így a távolból és az éteren keresztül Neked és Anyukádnak is! sokkal jobb így, mint keresgélni a neten, aztán v beválik v sem, Neked bevált, akkor hiszem, nekem is! vettem is 3-3 db tricolore (piros, sárga, zöld)kaliforniai paprikát s akkor a pirosból teszek bele, s hadd mondjam
el olyan szívet melengető, amikor MÁS is, mint én tengerinek hívja a kukoricát! :) (nem hiába a gyökereink kicsit hasonlóak asszem... apukám a Bihar megyei, ergo ő révén éltem, nőttem fel Váradon, s anyu ugye székelyföldi :)így vok én kicsit ez is, az is :))

Katának grat az üldögélésért! ügyes! az uborkás kép olyan élethű, mintha Bogi is így csinálná ezt az egyedüleszemdolgot :D:D most a lecsós (anyuféle befőttes verzió) rizst ette 2 pofára s engedtem egyedül is...csatatér a sok rizsszem mindenhol az etetőszékén, alatt, fölött, jobbra-balra..:D

Piroska írta...

Koszi a receptet Bea:)...
En meg kell mondjam h eloszor elgondolkodtam a "tengeri" szo olvasasan....de aztan bekattant nagyon gyorsan, mintha meg a hangodat is hallottam volna amikor te tengerinek mondtat a kukoricat....

Edeske nagyon Kata...es olyan nagy kislany mar....nagyon repul az ido....de azt hiszem ezt nem is kell mondanom, te is erzed:)

PUSZILLAK BENNETEKET...

Hajnalka Nagy írta...

hát Piros, látod ez amolyan Bihar megyei megnevezése a "törökbúzának" :) ugye milyen szép, h 3féle módon is ismerjük :)
kicsi koromból van 1 fotósorozat, amikor is ovi előtt 3 évesen elvittek lefotóztatni s nem voltam hajlandó nyugton ülni, erre a nagyim a közeli árustól vett egy tengerit s azzal kenyerezett le, s úgy is vagyok lefotózva! tengerivel a kezemben eszegetve :)

Hajnalka Nagy írta...

Bea,
a recept,amit a fasírthoz írtál az egy egész ilyen koszorúra elég? vagy egy-egy félholdjára, ez így szétszedve volt sütve, vagy kicsit megrepedt? tehát az arányok miatt kérdem, koszorúban nagyon mutatós, de persze lehet én maradok csak az egy kis kalácsformásnál, ám jó lenne tudni a koszorút is, mivel nagyobb családi összejövetelkor megcsinálnám egy nagyobb konyhában haha, anyóséknál pl...

penzesbea írta...

Ez egy egesz koszorura van Hajni, A kepen mar szet van vagva, mert mar megkostoltuk, es kulonben sem volt akkora tanyerom hogy raferjen.De ma ujra megsutottem, es egeszben vittem a suliba, nem tort meg, at tudtam egybol meg forron csusztatni egy nagyobb tanyerfelesegre. Szoval ez a mennyiseg pont 7 db. retesnegyzethez van szabva. Ja, es nagy sikert aratott a suliban, ami megmaradt belole, mind a szulok vittek haza, annyira izlett nekik is (3-4 anyuka).

Hajnalka Nagy írta...

OK, köszi! nagyon tuti! beleszerettem s muszáj csinálnom, tésztát is vettem (már kettőt is, mert wellington-i tséztás egyben sült húst v mit akarok sütni G.Ramsay-től ihletődve :))

márta írta...

Boldog, békés, vidám Karácsonyt! :)

Pamlerva írta...

Nagyon boldog és áldott Karácsonyt kívánok a Család aprajának, nagyjának.Kívánom,hogy ez a mosoly, amelyet naponta tanítotok, soha ne hervadjon le.
Szeretettel ölellek Benneteket,
Hajnalka

Hajnalka Nagy írta...

Jelentem: megcsináltam a töltött fasírtot(ezúttal még nem koszorúban "csak"kalács formában) és mennyei lett! :)

penzesbea írta...

Ugye, hogy finom? Ugyi vagy. Jelentem, mi pedig ma Wellingtont sutottunk, (lattam nalad is)biztos finom volt, csak en nem ettem belole, nem szeretem a tomeny hust...:(

Hajnalka Nagy írta...

nahát, nahát, akkor jól kisütöttük oda-vissza! :D:D nekem is tömény volt az az igazság, de Bencének ízlett nagyon, sőt Lili is evett belőle...Iminek szintén túl töményre sikeredett, de fasírt tarolt nála és mkinél! :) hósipkát ha sikerül, holnap csinálok! ma próbáltam behozni az elmaradásomat, mert őszintén szólva nulla kedvem volt sütiket csinálni s volt csak a sima bolti mini négercsók meg vmi kókuszos négercsók elegy...jól elvoltunk vele... ma 3 adag almás-fahéjas muffin sikeredett sok belereszelt almával meg a gesztenye szív helyett gesztenye családunk lett, kb.mint Kipp-Kopp a meséből..."begyúrtam" vmi diós aprósüti tésztát is, amire majd Iminek a kedvence: marcipán kerül, "csak" holnap ki kéne sütni...tervezett torta se lett, de semmit nem bánok, így volt jó, ahogy! :)