2011. január 25., kedd

Erdekessegkent ezt a csomagot kapjak az (otthon)szulok: Ide irom a valaszt az otthonszulesrol Hajni, kulonben lehet hosszu lesz:)

Szoval, itt az utolso pillanatig eldontheted hogy megiscsak otthon ill. megiscsak a korhazban szeretnel szulni. Ha a terhesseg folyaman fellep valamilyen orvosi indikacio (magas vernyomas, csipo instabil, akarmi) vagy a babaval van valami, akkor termeszetesen a korhazban szulsz. A terhesseg alatt viszont, hacsak nem indokolt, egy 'bába-rendelobe" jar mindenki kontrollra, nem nogyogyaszhoz. Ha korhazban szeretnel szulni, akkor is ugyanaz a bába fogja levezetni a szulest a szuloszoban, mint aki ezt otthon tenne. Es a korhazi szules utan, ha minden rendben mindenkivel, rogton haza is mesz a babaval, nincs szules utani ellatas, stb. Az otthonszules mindenkinek ingyenes, ill. benne van az alap egeszsegugyi biztositasban. A korhazi szules ara 200-1000 euro kozott mozog, ez is attol fugg, milyen foku biztositasod van, milyen extrak vannak a csomagban. Tehat ez az osszeg altalaban sajat zsebbol fizetendo. Ingyenesse csak akkor valik a korhazi szules (mint pl en es Natan eseteben), ha a szules a 37 het elott beindul, ill. ha a szuloszobaban komplikaciok lepnek fel es megis egy nogyogyasz kell levezesse a szulest.

De mondom, minden a sajat biztonsagerzetedtol fugg. Lehet elhataroztad, hogy otthon szulsz, de a fajasok kozepette meggondolod magad. Semmi gond, a bába ertesiti a korhazat es mész. Es forditva.
A gyermekágyas ellátas egy részét mint ahogy irtam allja a biztosito, sajat zsebbol 3,60 eurot kell fizetni óránként. Ha korhazban szulsz, es a szules utan indokolt meg benn maradnod, par napot, azt levonjak a 8 nap otthoni ellátásbol. Mivel Natan eseteben 2 napig bent maradtunk a korhazban szules utan, meg 6 napig kaptam otthon ellátást. Itt nagyon komolyan veszik az otthoni ápolás korulmenyeit. Ahogy irtam, pl. az ágy (a sajátode is) magassága nagyon szamit. Ha alacsony ágyad van, akkor pl az ápolo nem fogja leszedni az agynemut es tisztat huzni (ez is beletartozik a munkakorukben, minden ami a gyermekágy korul forog). Na nem mintha ezen nagyon fel lehetne akadni, ezt igazan a ferjed is meg tudja csinalni :) De tenyleg, tonkremenne a hatuk, ha ezt naponta kellene csinalniuk.
Ha nem jossz ki az apoloval akit kaptal (barmilyen indoknal fogva) vagy nem vagy megelegedve vele, egy telefonodba kerul es masvalaki fog jonni masnaptol. Szoval ilyenek is vannak. Mondom en, maga a "szerzodes" par oldalas :)

Kulonben itt Hollandiaban kb 40-60 szazalek az otthon- ill. korhazi szulesek aranya.

4 megjegyzés:

Piroska írta...

Erdekes ez az otthonszules-dolog....nem tudom mernem-e vallalni, hogy itthon szuljek...de viszont foglalkoztat a gondolat, hogy milyen jo is lenne.....

Hajnalka Nagy írta...

köszi Bea!
kimerítő volt a válaszod :)
a felemelt ágyat értem és 1etértek vele, viszont otthon szülést asszem nem mernék, ez én vagyok, naná, ha tudnám, h bába meg doki és minden nagyon közel van s baj esetén rögtön tudnak segíteni, akkor ok, ám vhogy nekem pl.elképzelhetetlen, h kh-ba vigyenek, egyáltalán h megmozdítsanak a szülés vége felé, mikor a fájások ugye egybeérnek, stb,
apropó, otthon is adnak bábák érzéstelenítést vagy az már nagyon extra? én szentül elhatároztam, h tuti kérek Lilinél, de végül mégsem... :) nem volt fájdalommentes persze, nem dehogy és a fájdalomküszöböm is jó magas szerencsére, viszont a végén "meggondolom"mindig magam, h jaj de lüke voltam :D:D s mégsem :)
Nátánnal hogy volt? ő 37.hét előtt jött?? nem túlhordtad picit? vmi rémlik, de mégsem..

penzesbea írta...

Natannal elment a magzatviz 36 es fel hetnel, fajasok nem voltak. De be kellett persze menni a korhazba, ahol azt mondtak hogy ha harom napon belul nem indul be magatol a szules, akkor be kell inditani. Vegul pont harom napra ra beindult magatol halistennek, ugyhogy o 37 hetesen szuletett:) Arit hordtam tul tiz nappal, valamire jol emlekeztel;)
Az erzestelenitessel kulonben a korhazban is nagyon fukarkodnak, en Natannal annyira ki voltam faradva a sok "comb"fajastol, mert nekem oda sugarzott, hogy kertem fajdalomcsillapitast, es azt is nagy rabeszelesre kaptam csak. Injekcio a combomba, amitol a fajdalom ugyanaz maradt, csak az elesseget nem ereztem annyira. Fajdalomcsillapitoja van a babanak is kulonben.
Epp utananeztem az elobb kulonben, hogy egy masodik vagy sokadik szules eseteben akkor kell hivni a babat, ill. ha korhazban akarsz szulni bemenni a korhazba, ha a fajasok min. egy oran keresztul 3-5 percenkent jonnek es min. 1 percig tartanak. Remelem, ez a harmadik baba nem fog annyira hamar jonni, hogy nem lesz ideje ideerni a bábának:) De akkor mar a korhazba sem érnénk be...Mindenesetre lesz steril ollónk a biztonsag kedvéért;)

Hajnalka Nagy írta...

köszi :) most már emléxem :)
igen megfordult a fejemben nekem is mind2x h mi van, ha minden olyan gyorsan zajlana, h rögtön jönne a baba és zsupsz kint is lenne,mire bárki ide is ér.. hát nem történt még meg 1x sem, de ösztönös lények is vagyunk, megtudnánk oldani sztem is, steril ollóval vagy nélküle is akár! :)
drukkolok nagyon, h minden szépen és rendben történjen meg majd Veletek immáron harmadszor!