2011. április 28., csütörtök

Husvet hetvege es más








































Ha mar nem szolgalhatok babás képekkel, akkor megosztok veletek egy par Husvet hetvegi fotot:) Nem minthogyha husveti aspektusuk lenne, mert sem a tojasokrol nem keszultek kepek, sem arrol, hogy a gyerekek hogyan keresik oket pucéran/meztelenul/csurdén az udvaron (mert annyira meleg volt). De szuper hetvege volt, eljottek a barataink Hollandiaba deli sarkabol, itt is aludtak, gondoltuk, ha erkezik a baba legalabb lesz kik Natanekat lefoglaljak:) De nem erkezett, ugyhogy kielveztuk a jo idot, ettunk, ittunk, sokat beszelgettunk, kirandultunk egy kicsit hetfon . Jo volt, mert mar egy ideje nem lattuk egymast, Marga 25 hetes terhes, es legkozelebb majd csak juniusban talalkozunk, tanuk leszunk az eskuvojukon:) Mar alig varom!


Más. Gerben szulinapjan felhivott az idosebbik novere, aki kineziologus, sámán, csaladallito stb, hogy muszaj atadjon egy uzenetet, vagy legalabbis elmeselnie hogy mi tortent. Hetvegen samanista workshopot tartott egy csoportnak, soul retrieval volt a tema, es tobbszor az utazas soran a mi bébink "lelke" jott elo, nem is igazan ertette, hogy vajon miert, de a lenyeg az, hogy neki akkor az a feladata hogy megossza velunk amit latott, halott stb. Az altalunk kivalasztott (baba)nevrol volt szo. (Gerben novere sem tudja, mi a nev, tenyleg senkinek nem mondtuk el) Ami bizonyos szempontbol talan meg fogja a jovoben neheziteni az eselyeit a szuletendo bébinek, foleg a ferfiakkal valo kapcsolatok teren :) Peldanak hozta fel pl a kulonbseget az Annapurna es pl Annalisa nev kozott. Az Annapurna ugye egy hegyseg neve, teljesen mas asszociaciot hiv elo, mint a kevesbe masssziv kombinacio a Lisa-val, ami harmonikusabb emberi kapcsolatokat eredmenyez. Tehat arrol van szo, hogy a mi nevunk a kivalasztott formaban sokkal megterheltebb, mintha egy mas variansat valasztanank. Es o is mondta, hogy a baba biztosan nem Gerben szulinapjan fog megszuletni, ami mar onmagaban egy megterhelt datum, hanem ki fogja valasztani a sajat napjat. Mindenesetre Gerben novere megosztotta velunk amit hallott/latott, ugyhogy ez mar nem tarthatja vissza a lelket a megszuletestol:) Es megis, mi nem fogjuk megvaltoztatni a nevet, gondolkoztunk mar az elejen kulonbozo variansokon, de vegulis en is es Gerben is 100szazalekosak vagyunk ebben. Becezni pedig tobbfelekeppen lehet majd:) Hát nem tudom....De mi van ha tenyleg arra var, hogy megvaltoztassuk a nevét???

8 megjegyzés:

BKata írta...

Jaj, Bea. Én hiszek abban, amit a Gerben nővére mondott, nagyjából meg is tapasztaltam ezt Kornél születésénél,ahol kicsit más volt ugyan a sztori, de várt valamire a kis bébink anno, hogy megszülessen... nehéz helyzet, az biztos... viszont az is fontos, hogy ti úgy döntöttetek, ahogy...

Piroska írta...

Hat te Bea vvan benne valami...en is hiszem amiket a Gerben novere mondott nektek...erdekes dolog ez a nevvalasztas....de en valahogy ugy voltamm vele, Matenal is es Doranal is, hogy 2-3 nev volt es ugy egyeztuk Ocsivel, hogy majd a szules utani legelso pillanatokban, amikor ranezek a babara, akkor majd fogom tudni es erezni, hogy melyik a neki legmegfelelobb nev a kisbaba szamara...

Az is igaz mondjuk, hogy Matenal az altalam legjobban preferalt nevet valasztottam, Doranal viszont az Ocsi altal legjobban preferalt nevet:)))

Mindenesetre, szerintem is valaszthatnatok meg egy nevet es majd a szuleskor eldol hogy melyik lesz az....
Puszi es nagyon szuperek a kepek...gyonyoru idotok volt Husvetkor:))

Hajnalka Nagy írta...

Szia,
csak ámulok és bámulok, ahogy mondani szokták :) mármint a képek láttán, sok jó kép készült erről a hosszú húsvéti 7végétekről.

A kicsi lány születésének napja az Ő napja lesz, preferálhatunk ilyen-olyan dátumokat, eseményeket, de igen jobb, ha van külön dátuma, napja! :)

A "nehéz"név"választás valóban lehet "terhes" dolog... nekem konkrét tapasztalatom is van...

(...)rengeteg évembe került, mire megbarátkoztam a nevemmel, az identitásommal, a női nemiségemmel, stbstb... kineziológussal tudtam én is ezt csak rendbe tenni. Konkrétan arról van szó, amit a szüleim nem is titkoltak soha, h fiúnak vártak nagyon, de nagyon, megvolt már a fiú nevem, UH akkoriban ugye nem volt, so nem is választottak lány nevet nagyon (OK megvolt a nevem, de ugyebár nem volt "terv szerinti"), hiszen "úgy is fiú"lesz!... blabla... aztán megszülettem... és sok mkinek volt A lány csalódás, persze örültek, de nem úúúúgy, mintha fiú lettem volna...
A nevemet utáltam!!! vajon azért, mert a Másik neven szólongattak anno inkább a magzati koromban?! talán, sőt biztos vagyok benne! e

Egyik nagyszülői részről ezt nagyon intenzíven "ápolták", millióx hallottam rövid hajú kislányként, DE fülbevalóval a fülemben, h "szia kisfiam, hát ki ez a kisfiú"- ez olyan kínos és szemrehányó volt számomra, h megfogalmazni is szörnyűű.. egy kicsi lánytól számon kérni kvázi, h mér nem született kisfiúnak, ahogy várták?!
...fiatal lányként is elég gátlásos voltam, nehezen éltem meg a női mivoltomat, sok munka volt, mire lelki síkon és fizikálisan is jól kezdtem magam érezni a bőrömben.
A nevemet megkedveltem, magamévá tettem szó szerint :) no, de nem volt mindig így...

Ezzel a hosszú mondókámmal csak oda akarok kilukadni, h Gerben nővére vmi fontosat mond, nagyon fontosat, szóval rágjátok át ezt a név dolgot, ha szerinte nem stimmel vele vmi, akkor valóban nem stimmelhet, ha tetszik is, hátha egy álmon keresztül üzen a Baby, akár meditálva is "megsúghatja" mi a "gondja"...lehet a név, lehet nem az... de fontos!

p.s.Lilivel úgy voltam, h lánynevet kerestünk, Boglárka volt a kiszemelt rég óta, ám nem vmi internacionális és kimondható fajta külföldön... mivel sima Lilit nem akartam, jött a Lilianna, ami összetett egy név, de mégsem elkopott, se nem szokatlanul hangzó.. nah mindegy oda akarok a mi példánkkal utalni, h végül az osztrák anyakönyvezetőt picit megerőszakoltam Imi kedvéért, h Lilianna Boglárka legyen, természetesen második utónév annyira nem használatos hivatalosan, ám így a magyarosabb vonal+Imi/én kedvenc nevem is jelen van papíron és a mindennapokban... Ám a Lilire jobban hallgat haha :D:D

Hajnalka Nagy írta...

oh a p.s.-emben nincs benne az üzenet, javaslat.. ha "súgna" vmit a kicsi lány, akkor legyen 2neve, ha nagyon tetszik s ragaszkodtok a Ti általatok választotthoz- s remélhetőleg az egyik valóban igazán a sajátja lesz! :)

éduácska írta...

második név, hmm... nekem azért adták második névként a Réká-t, hogy ha netán majd beperelném öket az Édua miatt, legyen még egy opció... végeredmény: mindig is utáltam a Réka nevemet:)
más: Párom Zsuzsinak váródott - még ha pár nöies beütéssel is - ;-) -, de a legtökéletesebb Zoltán lett belöle!

Aztán hajrá, ne várattassátok sokáig azt a nevet!:)

P.S. még régebben küldte nekem valaki ezt a linket: http://pralinepillanatok.hu/misztikus_nevek/index.php - bár az az igazság, én nem nagyon hiszek az ilyesfajta predetermináltságokban

penzesbea írta...

Akarhogyan is van ez a dolog a nevvalasztassal, tenyleg nem erezzuk ugy, hogy most hirtelen mas nevben kellene gondolkodjunk...Kulonben is, ez a nev egy teljesen hetkoznapi magyar nev, persze van vagy 60 varians ra, hollandul is, es megis egy porcikam sem sugja azt, hogy akar egy betut is hozzatoldjunk :) Masodik nevet pedig nem fogunk adni, Natannak es Arinak sincs, valahogy ez nem a mi tal tesztank:)
Ugyhogy marad a varakozas...A kicsi lany nem sugott meg semmit, sem alomban, sem ebrenlet kozben, akarmilyen modon is kerjuk..
Mindenesetre Hajni, kulonleges tortenet a tied, es minden tiszteletem a tied, nem kis harcba kerult onmagad elfogadasa...De sikerult!!! Nekem tetszik a neved;)
Mellesleg Gerben noveret is Lilinek hivjak, Lilianne, jo nem?

Hajnalka Nagy írta...

Bea!
Egyre kíváncsibb lettem arra a magyar névre :) Én sem vagyok 2 név híve,nekem sem, húgomnak sem, Imiéknél sincs (csak Imi nővérének, akinek a második név praktikusnak bizonyult Japánban, mivel könnyebben kimondható a Krisztina, mint az Orsolya :D)

Lilinél a Lilianna is igazából Lilian-nak indult s ennek variánsainak haha... a húgom számon is kérte, h mér' nem "e"-vel a végén lett?! :D:D és sztem a Boglárkával nagyon meg van toldva, s iszonyúúúú hosszúúúú, viszont Iminek ez volt az "utolsó kívánsága"-miszerint 3dik gyerek nem biztos h lesz, s persze az sem garantálná, h lány lenne blabla s a Bogi volt a közös kedvenc...de lecserélni az első nevet a Bogira nem akartam, nagyon nem, mert amikor rátaláltam tudtam: ezaz! :)

No, mindegy!
Lényeg a lényeg a név vmelyest igenis determinál-én hiszek benne, ám abban is hogy nem csak úúgy jön a szülőnek légből 1 név, hanem vmi, vki súg :) s sztem Nektek igenis súghatott, ha mindketten eltántoríthatatlanok vagytok :)
puxi és üzenet a kislánykádnak: mutatkozzon be, amint készen áll! :)

Piroska írta...

Mi ujsag veletek??
Ma nagyon sokat eszembe juttatok....annyit gondolkodtam rajtatok....
Puszi es szoritok, hogy mostmar minel elobb erkezzen a kis tavasztunder;))