2008. december 4., csütörtök

Ujabb adventi gondolatok :)







Karácsony felé

Szép Tündérország támad föl szívemben
Ilyenkor decemberben.
A szeretetnek csillagára nézek,
Megáll egy titkos,gyönyörű igézet,
Ilyenkor decemberben...
Bizalmas szívvel járom a világot,
s amit az élet vágott.
Behegesztem a sebet a szívekben,
És hiszek újra égi szeretetben,
Ilyenkor decemberben....
És valahol csak kétkedő beszédet
Hallok,szomorúan nézek.
A kis Jézuska itt van a közelben.
Legyünk hát jobbak,s higgyünk rendületlen,
S ne csak így decemberben!

(Juhasz Gyula)
"A legjelentősebb kérdés az egymás iránti szeretetünk,megbecsülésünk,tiszteletünk.Szóval,hogy szeressük egymást.És akkor minden jó,akkor nincs semmi baj." (Dajka Margit)

"...Bennem van,íme,csengő és harangdal,
és bennem van a legnagyobb,a Gyermek-
a fényes jászol s valamennyi angyal."/Dsida Jenő/
Hat nem csodalatos hogy hazhoz jonnek itt nalunk ezek a szep gondolatok? Koszonjuk szepen, kedves Zsoka! Az a kulonleges ebben, hogy mar reges reg nem olvastam verseket, mikozben imadtam oket mindig is-es mindig emlekeztetem magamat hogy egyszeruen le kell emelni a koteteket a polcrol es tessek olvasni-de megsem teszem. Mindig van valami mas amit le szeretnek emelni a polcrol, es szegeny verseskotetek csak porosodnak es porosodnak...Szomoru, nem igaz? Na dehat itt van ez a kulonleges ajandek minden nap a postaladamban, ezek a versek, gondolatok, es meg csak le sem kell emelni oket a polcrol, keszen varnak ram:) Kulonleges "veletlenek"ezek, ahogy osszefutnak ezek a szalak mostanaban, az hogy vagyok valamire, es meg is kapom oket valamilyen modon. Ezen a ponton nem mennek bele a "Secret"-be, mert valami visszataszit az egesz gondolatmenetben, nem tudom megfogalmazni mi is az, ez egyszeruen nem az en tal tesztam. Lehet tul gyorsan jelennek meg az ujabbnal ujabb konyvek ebben a "secret"-temaban, es az emberek hordaban veszik, es ez az ami taszit...
Na de nem ez a lenyeg. Az a lenyeg, hogy csodalatosan kezdodott a hetem. Hetfon este volt ugyanis az utolso festo-estem a waldorf suliban, a csakraszineket illetoen. Semmi kedvem nem volt beulni az autoba es elindulni, picit faradt voltam, otthon szerettem volna maradni a gyerekekkel es Gerbennel..De termeszetesen kulonlegesre sikeredett az este. Eszrevettuk hogy bizonyos szinten kialakult egy szep kapcsolat kozottunk, vegulis minden egyes alkalommal vegigkisertuk egymas vivodasait a szinekkel, a nedves papirral, a belso akadalyokkal a szineken keresztul. Valahogy kozel kerultunk egymashoz, es egybol bucsut is kellett venni egymastol. Ugyanigy volt ez anno a parazson jarassal is, pedig az csak egy este volt. Elkezded a dolgot egy csapat ismeretlen emberrel, feszelyezetten, kicsit visszahuzodva, aztan a parazsjaras lejarta utan mindenki mindenkivel olelkezett, olyan szeretet jarta at a szivunket, olyan buszkek voltunk egymasra! Most ugyanigy. Meg is hatodtam, olyan jo erzes mikor vegkepp leesik az alca, es tenyleg onmagadat mutatod meg minden formalitas nelkul. Nelleke koveket ajandekozott nekunk bucsuzoul, ametisztet, hegyikristalyt stb. Egy nagyon kedves holgy, Jacoba, pedig meglepett bennunket egy altala festett kepeslappal (ez az amit az alabbi poszton lathato). Szoval meghato volt...Plusz nehez volt elbucsuzni attol a holgytol is akivel neha felvaltva vezettuk, hiszen a kozelben lakik. O biografia-konzulens (vagy hogy mondjak ennek, szoval szemelyes biografia beszelgeteseket bonyolit a sajat "rendelojeben") Segitsetek mi ennek a neve magyarul???Na szoval az is olyan veletlen hogy pont ebben a temaban olvasok konyveket, es gondolkodom azon hogy jo lenne elmenni egy ilyen valakihez aki segit belatast nyerni a sajat eletvonaladba- habar meg csak 28 vagyok:)-es erre pedig ezzel a nocivel ultem egy autoban, aki meg eleg kozel is lakik! ha keszen fogok allni ra, akkor bizony fel fogom keresni. Anyosom is ugyanezzel foglalkozik Franciao.-ban, kisebb csoportokat lat vendegul a hazaban akiknek biografia-kurzust tart. Illetve gyaszolokat is vendegul lat, ebben is specializalodott. Es kulonben mesemondo is. Igazi antroposoof is. Most pedig belekezdett egy 3 eves kreativ terapeuta kepzesbe, plusz 1 ev gyakorlat. Az anyosom 68 eves. Nagyon szeretem es tisztelem es rengeteget tanulok tole (hiszem hogy nemhiaba kerultunk egymassal kapcsolatba ebben az eletben) viszont 3 hetnel tobbet nem birunk ki vele egy hazban (o sem velunk)(hiszem hogy nemhiaba kerultunk kapcsolatba ebben az eletben:)).
Na szoval jol elkalandoztam az adventtol.
Ja, es termeszetesen par nappal kesobb rendeztuk at az evszakasztalt mint kellene, de halistennek en nem esek ettol panikba, jo rugalmasan kezelni az dolgokat;) Es itt egy par kep is. Az adventi kalendariumot befejeztuk idoben! Jelentem Natan nagyon de nagyon ugyesen keszitette el az egeszet. Az evszakasztalt is o rendezte be, mondjuk nem volt nehez,de meghato volt, ahogy osszeszedte a koveket a hazban es kialakitott a helyet ahol majd az istallo fog felepulni:) Plusz nem birja kivarni a vasarnapokat, stikaban mar tegnap meggyujtotta a masodik gyertyat egy masik gyertyarol es amelle allitotta Mariat es Jozsefet. Remelem megertette ezek utan, hogy ezt neki nem szabad, csak ugy gyertyakat gyujtogatni mikor en nem vagyok mellette.Ariadnenal a jatszohazban ma erkeztek a Mikulas ajandekok, hozzajuk nem hivnak al-Mikulast, mert azert ez a kicsiknek meg olyan felelmetes, es manapsag kulonben is minden sarkon latsz egyet. Mondjuk nalunk a faluban neeem, altalanositottam. Holnap fel kilenckor pedig Natanekhoz a suliba fog erkezni A Mikulas ket segitovel es Natan az egyik feketepeter mellett ulhet, mar ezt is tudja! 11kor mar mehetunk is a gyerekekert holnap. Este pedig nagy menet lesz, ajandekozas mindenhol kis Hollandiankban!

2 megjegyzés:

BKata írta...

Olyan jó volt olvasni soraidat:-) Mintha élő szóban beszélgettünk volna egy jót:-)

penzesbea írta...

Koszi szepen, Kanya! visszaolvasva az egeszet, ez egy eleg spontan, tobb szalon futo monologra sikeredett, beporogtem egy kicsit a vegere:)De jo volt irni is, mintha elo szoban beszelgettunk volna, tenyleg!;)Akkor joban vagyunk:)