2009. január 6., kedd

Mikor Nátán meg a pocakban volt...

Az ugy volt akkortajt, hogy 2003 szeptember 6-an erkeztem ki Hollandiaba Gerbennel. Augusztus kozepe korul, utan jott Gerben hozzank Varadra, akkor latott eloszor mar pocakkal, es olyan furak voltak azok a hetek. Mivel addig negy honapig egyedul voltam Natannal a pocimban, ( kuldtem kepzeletben egesz ido alatt a kepeket neki Gerbenrol, hogy megis o is ugy erezze mar az elejetol fogva, hogy azert egyutt vagyunk am lelekben:)) megis nehez volt hirtelen 3asban lenni, osztozni az oromon, tudatalatt zokon vettem Gerbentol, teljesen irrealisan, hogy az az elso honapokban nem volt velunk...Mikor augusztusban meglattam a Temesvari repuloteren, jott fel bennem ez a felismeres, nem is ertettem eloszor, hogy mi ez bennem. De az elso honapokban megis szomoru voltam ugy latszik, mert persze nem ez az idealis terhesseg, nem igy kepzeltem el ezt en magamban regebben. Persze Gerbennek is nagyon furcsa volt engem megvaltozott valomban latni, negy honap azert negy honap egy ilyan szituacioban. Voltunk kirandulni Zetelakan, egy egesz hetet eltoltottunk egyedul bermakeresztszuleim weekend-hazaban, ott ujra egymashoz szoktunk igy mar harmasban, megerdemeltuk azt a hetet csak egyedul. Felsetaltunk a Kiralyhagora, en terhesen jobban birtam a menetet, Gerbennek tonkrementek a terdei, szegenykenek! na mindegy ez egy mellekszal. Ekkor volt az utolso alkalom is hogy lattam az en draga Gizi mamamat...volt bennem epp eleg szegyenerzet bizony.. Egy amiatt, hogy hazassag nelkul babat varok, ketto, hogy kulfoldre fogok koltozni. Mama mindig a lelkemre kototte (milyen szep kifejezes ez, nem?) hogy soha nem hagyjam egyedul anyaekat, hiszen egyke gyerek vagyok. Hogy soha ne menjek el anya mellol...Hivo katolikus volt, tole tanultam meg imadkozni, vele jartam minden hetvegen templomba mikor kiskoromban velunk lakott, hogy el tudjon latni engem valaki, mig anyaek mindketten dolgoztak. Nagyon szerettem, szeretem most is Gizi mamat, es a tiszteletem iranta kotelezoen szegyenerzetet valtott ki belolem azon a nyaron...De kar...akkor meg sok mindent nem mertem oszinten elmondani neki, de talan nem is illett volna, legalabbis en akkor ezt ugy ereztem. Hiszen megsem beszelhetsz ugy a nagymamaddal mint a baratnoiddel, gondoltam. Mostmar maskepp cselekednek. mostmar csak gondolatban tudok vele beszelgetni. Az erdekes az volt, hogy en voltam az egyeduli az unokai kozul, aki tegezte ot. Anya es a tobbi gyerekei is magaztak vegig, es az unokatestvereim is...Ez most hirtelen beugrott. Anya is mindig "'edesanyam"nak szolitotta mamat. Az unokak pedig nagymamanak, en pedig mamanak.
Zetelaka utan felutaztunk Bukarestbe, hogy atvegyem az ideiglenes tartozkodasi engedelyemet, ami szabad utat biztosit ki Hollandiaba. Gerben kervenyezte ezt mihelyt megtudtuk hogy babat varok, mindenfele papir, hiteles forditas tolem is kellett hozza, tole is.....es azt mondtak hogy atlagosan 7 honapba fog telni. Ugyhogy az elejen meg tervezni sem tudtunk semmit, minden ettol fuggott, az is hogy meg Romaniaban vagy mar Hollandiaban fog megszuletni Natan. Viszont csodak csodajara, KET HONAP alatt megkaptam!!! Lehet az is szamitott, hogy Gerben egy szemelyes erzelmes levelet csatolt a kervenyhez, a tortenetunkrol, a picirol a hasamban, meg az elso echo-fotot is elkuldte a "hivatalnak". Ezt mar soha nem fogom megtudni...ki tudja kinek a kezebe kerult a level, ki altal tortenhetett meg ez, ilyen hamar. Mindenesetre halas vagyok. bukarestben megkaptam a papirt, hazavonatoztunk Varadra anyaekhoz. Gerbennek harom nappal kesobbre szolt a repulojegye vissza HOllandiaba. Donteni kellett, vagy most azonnal bepakolok es megyek vele, vagy meg itthon maradok es varok amig o ertem tudna jonni autoval kb egy, ket honap mulva. Hogy tobb cuccot is el tudjak vinni. Itt voltam pontosan 20 hetes terhes. Dontottunk. Harom nap mulva egyutt megyunk. Nekem is gyorsan repulojegyet kellett biztositani, es minden olyan draga volt...meg anyaek is besegitettek. Harom napom volt mindent elintezni, elbucsuzni anyaektol, rokonoktol, baratnoktol. Mindenkit ugy ert ez mint derult egbol a villamcsapas...Meg aterezni sem volt ido a dolgokat...nem tudtuk mikor fogunk legkozelebb talalkozni...kozben szules...penzhiany is...idohiany is. Gerbennek is minden fityingje rament az intezni valo dolgokra, telefonszamlara stb. Az indulast megelozo este kulonleges volt. Ugyanis akkor mozdult meg eloszor Natan a hasamban, szepen, erezhetoen. Anya keze alatt, majd Apa keze alatt. Mintha erezte volna...Masnap siras-rivas kozepette indultunk anyaekkal Temesvarra a repterre. Kezdjuk azon, hogy be voltam ijedve, meg soha nem ultem repulon. Plusz a vamon nem akartak atengedni. Az orulet hataran voltunk. Mivel hianyzott egy papiron, ami bizonyitana hogy mielott elhagyom az orszagot, nincs semmi adossagom az allammal szemben. Nekem ezt sehol semmilyen hivatalban nem emlitettek azelott. A pasas visszatartotta az utlevelemet es elkezdett masokkal foglalkozni. A siras kuszoben alltam, anyaek csak az uvegablakon keresztul lattak hogy valami nincs rendben, Gerben tisztara ideges volt, nem ertettuk hogy most mi van...Gerben egy ido utan megelegelte hogy a pasas levegonek tekint bennunket, es leallt hangosan angolul kiabalni vele (ami tulajdonkepp nem jellemzo ra) hogy mi a baj, ha penzt akar mondja meg, "do you want money?? do you want money??"persze erre mindenki felfigyelt, a pasi pedig minden ize nelkul visszaadta az utlevelemet, azt mondvan hogy o most engem a sajat felelossegere enged akkor el. AHA. PERSZE. Kit erdekel, csak mehessunk mar!!
Es estere meg is erkeztunk Schipholra. Gerben egy baratja jott elenk autoval. Gerben lakasara erve nagy meglepetes vart rank: Gerben osszes baratja vart bennunket a nappaliban, etellel es egy......most fogozkodj, teljesen berendezett babaszobaval! Ennel nagyobb ajandekot...tudtak hogy penzunk nem lett volna ra, meg nem is gondolkodtunk ilyen dolgokon, hogy babaszoba, hiszen semmi sem volt biztos. Mig Gerben nalam volt, osszegyujtottek a penzt, megvettek mindent masodkezbol, ujrafestettek a kicsi szobat, padloszonyeget raktak le, atfestettek a megvett hasznalt butorokat, kisagyat, mar meg is volt agyazva:) Megvettek mindent,,,,az elso pelenkaktol a torlokendon keresztul a bebisamponig es babaolajig mindent. Meg egy kis teknot is furosztesre...Leesett az allunk...Mennyi munkajukba, idejukbe telhetett ezt megszervezni...Folyt. kov.

1 megjegyzés:

malyvacsiga írta...

Nagyon várom! Csodálatos...