2009. január 8., csütörtök

Miota hetfon megkezdodott a suli, az ovi, meg nem volt idom irni...Illetve irtam valamit, elmentettem, de meg nem fejeztem be:) Minden beallt ujra a regi kerekvagasba, sot. Gerben majdnem minden este tulorazik Philippel igy o is nalunk eszik, es mivel egy inyenc ember, kulon ki kell gondolnom elore mit is fogok fozni. Amitol mindig bestresszelek, nem megy nekem olyan konnyeden ez a fozes. Minden nap valami mast csinalni, receptet keresni, megnezni megvannak e mar a hozzavalok, ha nem akkor vasarolni, ill. kreativan felhasznalni a meglevo hozzavalokat, ez nekem kesz fejfajas:) Es mivel egy tetovazos tipus vagyok, megnehezitem magamnak a sajat dolgomat. De eddig minden jol ment:) Holnap este pedig harom baratunk fog nalunk vacsorazni. Es meg nem gondoltam ki semmit. Itt Hollandiaban kulonben mindig este 5-6 korul szokott lenni a meleg etel eves. Levest nem eszik a nagy atlag, csak vasarnap esetleg. Es rengeteg etelt sem kell halistennek kesziteni. Mindenkinek jut egy darab hus, koret, es zoldseg. Desszertkent pedig altalaban joghurtot szoktak enni errefele a nepek. A sok elorelato ember a hetvegi bevasarlas elott mar osszeallitja a jovo heti menut. Mondjuk ez egy ido utan nem nehez, mert nagyon sokan ugyanazokat a dolgokat eszik minden heten. Pl a hetfo krumplinap, a kedd a makaronie, a szerda rizs-nap, stb...Nekunk ez nem megy. Mindig ugyanazt enni, kiszamithatoan. Unalmas egy kicsit, nem? Vegulis a hozzavalokat egy csomo felekeppen lehet kombinalni. A holland konyha nem is igazan lett hires a vilagban. Na de mindegy nem is errol akartam irni, hanem a szivetmelengeto dolgokrol.
Ma egy kulonleges dolog tortent ugyanis. Natan elkezdett beszelni az almairol. Szeretem a vacsora utani perceket...mindenki jollakott, lazul, a gyerekek ilyenkor nagyon sokat hulyulnek egymassal, nevetgelnek, es megered a nyelvuk, a naprol, kezdik feldolgozni a tortenteket. Ma elkezdett Natan csak ugy a semmibol egy almarol meselni. Mar jo ideje szoktam kerdezgetni reggelente, hogy almodott-e valamit, a dinos korszakaban minden egyes alkalommal azt mondta hogy a dinokrol almodott, persze nem is ertette hogy mi az az alom egyaltalan. Ariadnet ha most kerdezem, minden egyes alkalommal azt mondja (mar nyar kozepe ota) hogy egy paradicsomnovenyrol almodott "tomatenplant". Vagy egy uborkarol."komkommer". Natan ma este azt jatszotta epp, hogy beleult egy nagy dobozba, ami persze egy hajo volt, vagy egy sziget, korulotte az egesz padlo viz. Es egyszercsak azt mondja, hogy egyszer azt almodta, hogy egy csonakban ultuk en es o. Volt velunk egy tutaj is. Es azt jatszottuk, hogy felvaltva en vagy o ult a tutajon, ill. a csonakban. Gerben pedig nezett bennunket a partrol. Mikor aztan egyszer ujra a Natan sora volt a tutajon ulni, egyszercsak beborult a vizbe es megfulladt. Meghaltam-ezt mondta. Es hogy senki nem tudta megmenteni, mert ha en utanaugrottam volna, akkor en is meghaltam volna. Az pedig mar ket halott ember lett volna. Ezt meselte. Neztem ra....kerdeztem mikor almodta ezt? biztos hogy almodta, nem esetleg a suliban szo volt valami ilyesmirol...mert Natan bizony egy fantaziadus gyerek. Azt mondta ezt meg regebben almondta, mikor meg a regi feher agyan aludt, amit most Ariadne hasznal. Erdekes mennyi idovel a tortentek utan tudsz meg dolgokat a gyerekektol, ugy altalaban..Tipikus. Ugyis akkor mondanak el az ilyenkoru gyerekek dolgokat, amikor ok ugy erzik hogy mar lerendeztek magukban. De a tortenet meg folytatodott. Mert egy ido utan a viz alatt rajott, hogy tud uszni es ujra feluszott a viz tetejere, csak al-halott volt, azt mondta. Es azt hitte almaban, hogy az ágya a tutaj es a szobaja tele van vizzel. De akkor kinyitotta a szemet, es latta hogy itthon van, es nincs is viz korulotte. Es utana visszaaludt. Persze ezutan meg kerdeztem miket szokott meg almodni,...es egymas utan jottek a jobbnal jobb, erdekesebbnel erdekesebb tortenetek. Kezdem felfedezni mik tortennek a kisfiam bensejeben!! Wow! Ugy orulok, hogy elerkeztunk erre a pontra is..Kulonben pedig hatalmasat dobbant a szivem az elso alma hallatan. En ugyanis gyerekkorom ota felek a viztol, mar furodni, tusolni is utaltam, es utana soha nem mertem uszni. Csak akkor merek vizbe menni, ha tudom hogy a labam eri a talajt. Halalfelelmem volt viz mellett egeszen az idei nyarig. Most mertem ugyanis eloszor mely medenceben uszni, gondolkodas, benito felelem nelkul. Es en is almodtam mar tobbszor, hogy viz ala nyomtak, es ugy haltam meg. Ami azt illeti, kivancsi lennek, mik tortentek az elozo eleteimben, viszont ugy tudom, tenyleg csak akkor kell ezt a lehetoseget felhasznalni, ha valami komoly akadalyt akarsz feloldani ebben az eletedben, es semmilyen mas modon nem sikerul. Akkor neha jo belatast kapni az elozmenyekbe, a "karmadba". Volt tavaly egy musor itt a holland teveben, "ki voltam" volt a cime. Minden heten masvalakit vitt vissza egy elozo eletebe a terapeuta, "regressietherapie"a neve a modszernek, nincs szo teljes hipnozisrol. Az illeto meselte az elejetol fogva, hogy mit lat, hol van, melyik evben, a kornyezeterol meselt, egy csomo adattal is szolgalt, helysegnevvel stb. Nevekkel. A lenyeg pedig az volt a musorban, hogy utana pedig elment a stab az illetovel abba az orszagba, varosba, megkerestek azt az epuletet, amire emlekezett, kerestek a neveket a regi fennmaradt nyilvantartasokban a varoshazan, templomokban, akarhol. Az volt az erdekes, hogy az emberkek eseteben egytol egyig minden kloppolt, felismertek a helyeket, extra emlekek jottek fel bennuk. Rekonstrualodott az egesz elozo eletuk, a halaluk, minden. NAGYON erdekes es felelmetes is volt. Hollandia gyors iramban halad a spiritualitas fele, egyre nagyobb csoportok 'ebrednek fel', sok minosegi program kerul fel a tevere is ezzel kapcsolatban. Erdekli ez az embereket. Es termeszetesen emiatt sok a kritika is. A "ki voltam" kapcsan az volt a legmegkerdojelezhetobb, hogy az illeto tenyleg sajat magat latta-e az elozo eleteben vagy valaki mast. Hiszen ha a "kezeles" egyetlen feltetele az, hogy nyitott legy, akkor az is lehet, hogy masok szellemei mondjak el rajtad keresztul a torteneteiket. Nem kizarhato mellesleg. Es az is szamit hogy mi volt az indittatasod ezzel az egesz tapasztalattal. Azert nem veszelymentes egy ilyen session. En sem ugorned bele csak ugy, kivancsisagbol, mert elottem mar nem tudom hanyan ezt mar megtettek. Majd ha ugy erzem hogy Igazan szuksegem lesz erre,ok. De en meg ott tartok, hogy meg meg sem tanultam normalisan ket labon allni az itteni eletben, a most-ban, marpedig szerintem azert szulettunk ide, hogy eloszor is ezt tapasztaljuk meg. Ezutan pedig nyugodtan elrugaszkodhatunk majd a talajtol, mert egyensulyban leszunk mar. En nem funkcionalok normalisan, ha túl sokat foglalkozok a spiritualis dolgokkal, persze ez vonz a legjobban, de el is tudok szallni ezzel egyutt...Es akkor ki fog foglalkozni a mindennapok, az elet gondozasaval?
Elkalandoztam, de nem baj, ugyis arrol irok amirol akarok, ez a jo a blogirasban:)
Nagyon elveztem a ma estet, a gyerekek furdeteset, amig furodtek, en a furdoszobaban olvastam egy konyvet a jobbnal jobb szulinapos otletekrol gyerekbulira, ami ugye holnaputan lesz. Bele kell noni ezekbe a dolgokba is:) ugyanis en nem talalom kedvemet az ilyen szervezos dolgokban. Furdes es oltozes utan ma Ariadne szobajaban keszultunk a lefekvesre. Ma nem olvastam fel meset vagy tortenetet, ma viragokat neztuk:) es csodalkoztunk a furcsabbnal furcsabb neveken, Natan azt hitte hulyeskedek, en talalom ki a neveket. Volt egy virag, hollandul az a neve hogy "grote muur" ami azt jelenti hogy "nagy fal":) Szoval megnezegettunk ket tucatnyi kepet, holnap folytatjuk. De jo volt ez, Ari is nagyokat nevetett, mi meg azon nevettunk hogy azt sem tudja min nevet meg ilyenek. Nagyon hangulatos volt...
Az itteni hetkoznapok pedig a jeg neveben telnek, ma delutan is elengedtek az egesz iskolat hogy mindenki korcsolyazni mehessen a 11. ev alatt kimaradt termeszetes jegen!

3 megjegyzés:

malyvacsiga írta...

Komolyan 11 éve nem volt jég?! Amíg kint voltunk, minden évben volt. Sőt, amióta hazajöttünk, én egyszer voltam korizni, mert nem megyek műjégre, a természetesekhez meg nem akarok annyit utazni (míg kint átsétáltam két utcán és ott volt a gracht vagy a másik oldalon egy tó...)
És még a német suliban is (ahova jártam) volt ijsvrei néha...

penzesbea írta...

en mindenkitol ezt hallom, az biztos hogy miota en itt vagyok, meg nem volt:) mindenki varja mar az Elfstedentocht-ot. Itt momentan mindenki meg van orulve, ugy ertem, mindenki nagyon elvezi hogy vegre vegre a termeszet kellos kozepen korcsolyazni lehet!!Mindenki veszi a korcsolyakat az uzletben, mig eddig pangas volt, akkora file-k vannak mindenhol, hogy peldaul holnap bizonyos tour-okat meg le is mondtak a szervezok, a "sikerre"tekintettel:)

malyvacsiga írta...

Elfstedentocht, téééééééényleg! :-)