2008. október 8., szerda

http://search.playlist.com/tracks/morcheeba%20charango ezt hallgatom most, vagyis az egesz albumot, nehez eldonteni hogy irjak most igy vagy nem, mert ugy elvezem hallgatni ezt a zenet, hogy csak na. De lehet ma mar nem lesz idom irni, ugyhogy megteszem ezt most.

Ma voltam Natannal fizioterapian> ez volt az elso alkalom, es megbizonyosodtam arrol, hogy szuksege van erre a kiegeszito mozgasra, igy en is tudom, hogy otthon milyen gyakorlatokat tudjak eljatszani vele. Hogy miert is mentunk? mert mar 2 es fel, 3 eves kora ota mindig panaszkodik ha a varosban jarkalunk, vagy az erdoben (szoval hosszabb tavoknal) hogy farad, es az elejen fel kellett ot vennunk olbe, vallra stb. Persze az elejen azt gondoltuk, hogy csak eljatssza a dolgot, mivel Ariadne gyerekkocsibban fekudt/ult, es o mar nem, es o is szeretett volna. De mostmar tenyleg latszik a rendes jarasnal is, hogy eleg laposakat lep, egy kicsit rugozva, es enyhen behajlitott terddel szalad is, eleg ovatosan. Szoval emiatt es a faradas miatt voltam eloszor a haziorvosnal, o pedig tovabbkuldott fiziora.
Nagyon jo ez a noci, akihez fogunk jarni, mar az elso alkalommal latta mi a gond, a gyereket egeszben nezi, mint karakter, holisztikusan, nem csak a csipojet vagy a talpat tapogatta (mint a haziorvos) szoval eleg hamar rajott hogy Natan egy almodozo gyerek, intelligens, sokat gondolkodo valaki, aki nem bizik elegge a sajat testeben, nincs egyensulyban. Konkretan sincs egyensulyban, ha figyelmeztetes nelkul egy kicsit meglokod akarmelyik oldalrol, egybol kileng, sot eldol, viszont nem az izomerossegerol van szo, csak egyszeruen nincs jol tudataban a testenek. Ez latszott, mert mikor koncentraltan vegzett valami kis muveletet, nagyon lattad a kulonbseget. Nem tudtam peldaul (mint sajat anyja, aki vegig mellette van), hogy nem tud rendesen hatrafele ugrani, mindket labat felemelve, hogy tobb mindent nem mer csak ha fogod a kezet. Mondjuk nekem nincsenek is itthon gimnasztika-kellekeim, viszont azt megfigyelhettem volna, hogy nem tud lepcsot maszni anelkul hogy megfogozkodna, meg ilyesmiket. Mar ezt jo volt latni, igy tudom mire figyeljek es milyen jatekokkal stimulaljam> mert azzal egyetertek a fizioterapeutaval, hogy ezt a gyereket stimulalni kell, mert o is egy inkabb gondolkodo mint aktiv tipus (mint az anyukaja:)) En is ahelyett hogy megtennek valamit, szazszor elgondolkodom rajta es utana sem biztos hogy lesz belole valami. Egyetertek azzal, es erzem hogy egyensulyba kell jojjunk onmagunkkal. Nem csak Natan, de en is..nemhiaba kaptam egy ilyen szemelyes kis tukrot az elettol. Nem arrol van szo hogy meg kell valtozni, mert az is kell hogy valaki gondolkodo tipus legyen, egy halom tulaktiv ember se lenne pozitiv dolog, hanem hogy nem azt a dolgot kell stimulalni amibol mar sok van, hanem azt amibol keves van. Persze hogy kielegithetnem Natan tudasvagyat, elmagyarazthatnek neki mindent amit tudni akar, tul sokmindent tul hamar, mikozben neki meg csak az a dolga hogy gyerek legyen. Eddig ha nem akart nekem segiteni a kertben, gyomlalasban, ontozesben akarmiben rahagytam, hadd rajzoljon, vagy nezegesse a konyveket, ha azt szereti, most viszont kezunkbe fogjuk venni majd a szeget es a kalapacsot, es turni fogjuk a foldet ha kell ha nem (na azert ennyire neeeem...) es megtanitom potkerek nelkul biciklizni. Mindig azt mondja, hogy ha nagyobb lesz es erosebb akkor majd merni fog potkerek nelkul, de szerintem tenyleg csak a konnyebbik utat valasztja. Vegulis amig nem tanulsz meg valamit csinalni, nem is tudhatod hogy az milyen jo dolog, nem??
Mint nalam az autovezetes, mar csak ha ragondoltam, el is felejtettem, hogy mar 6 eve megvan a jogsim, csak nem hasznalom, mert utalok vezetni. Elhataroztam iden marciusban (parazsjaras elott-utan) hogy ujra fogok venni egy par orat. Nagyon be voltam szarva az az igazsag. De mikor odajutottam, hogy elkezdtem napi szinten vezetni az autot, es biztam magamban (kulcsszo!) megiscsak megszerettem valamennyire. Szoval Natannak es nekem is karakterformalo lesz a kovetkezo periodus, remelem.
Kulonben orulok hogy ket gyerekunk van, igy nincs lelkiismeretfurdalasom hogy en lottem el valamit Natannal, amiert is o ilyen almodozobb gyerek lett> Ariadnenal semmi gond a mozgassal, a jarassal (o jobb ebben mint Natan), ugyanazt a nevelest kapjak, ugyanaz az anyjuk es az apjuk.
Szoval mostantol minden heten elfogunk menni egy fel orara fiziora hogy jatsszon egy nagyot Natan (ezt o is igy latja, halistennek, nem mintha valami nem lenne rendben vele). Es lassan elerunk arra a pontra, hogy nem lesz minden hosszabban tarto jaras, szaladas, biciklizes kimerito a szamara. Ez a cel.

3 megjegyzés:

BKata írta...

Fú, ez jól hangzik, az elszántságod mindkettőtöknek sokat fog adni!!! Hajrá!

penzesbea írta...

Koszi a biztatast! jo lesz ez, orulok hogy ez a "problema"is megjelent az utunkon, igy tudunk tovabb fejlodni, nemde?

Bodza írta...

Jó, hogy ilyen jó helyre kerültetek! Szuper, hogy sikerült mindezt neked is átgondolni, és hogy ilyen profi segítséget kaptok!
Hajrá! :o)