2008. október 27., hétfő

Sajnalom magamat :)

Egy kicsit ugy osszevissza erzem magam. Sokszor olyan kedvtelen vagyok, unok mindent, amit csinalok (amit csinalnom kell, foleg a haztartasi reszt). A multhet egyik delelottjen mar konnyek gyultek a szemembe az onsajnalattol. Egy egesz delelotti vasalas utan. Odaig mar eljutottam, hogy tudom elvezni a vasalast, mikozben csak ezzel foglalkozok. Viszont ha kozben korbenezek a lakason, es latom hogy meg mi minden varakozik akkor bepanikolok. Minden nap az az egyik celkituzesem, hogy mire Gerben hazajon a melobol, rendesen nezzen ki a lakas, legalabb a foldszinten (:) Suket haziasszony duma, nem szeretem ezzel tolteni az idot, de legalabb kiadok magambol valamit, hiszen itthon a gyerekek mellett megiscsak ez lett vilagomma. Ez teny es valo. Arra mindig gondot forditok, hogy a padlo tiszta legyen es az asztalok, a konyhapult, a wc-k. Viszont en az a tipus vagyok, aki nem veszi eszre a pokhalokat. Szelektiv a latasom. Es nem veszem eszre azt a kis papirdarabot sem az egyik sarokban, ami mar 3 hete ram var hogy eldobjam. Szepen sepregetek, porszivozok felmosok korulotte de azt a kis akarmiert nem hajolok le hogy eldobjam. Egyszeruen nem latom, mivel mindig latom. Ma jutottam el odaig, hogy vettem egy olyan sztatikus portorlo akarmit, mivel a port a tv hata mogott es a konyvespolcon is inkabb Gerben veszi eszre. Es mikor egy nap alatt tobbmindent vesz eszre mikozben en abban a tudatban vagyok hogy tiszta a lakas, akkor nem birom a kritikat. Akkor mindig elgondolom, hogy jobb lenne nekem dolgozni, es hagyni ezt a reszet a dolognak (plusz furdoszobatisztitas ugy egeszeben)pl egy takaritonore. Mert igaz ami igaz, oromemet nem lelem benne. Altalaban buntudatom van Ariadne fele, mivel o szivesebben jatszana velem, neki sincs mindig kedve velem pucolni, pedig mindig megprobalom bevonni a dologba. Hamar feladja, es aztan rancigalja a nadragomat hogy menjek vele jatszani. Ez dilemma. Szeretem inkabb elhatarozni, hogy ok holnap egesz nap takaritani fogok, es akkor mindent megcsinalok izzadasig, a gyerekek utalnak, illetve nem is, mert ilyenkor bekapcsolom nekik a tv-t (jujj, ez nagyon rossz!). Viszont ebbe a full-day takaritasba termeszetesen nem ertem bele a meleg etel kesziteset! Es akkor ez problema, mert ilyenkor nem vagyok kesz mindennel mire Gerben hazajon. Ami ugy egy napi celom lett volna. Ilyenkor jon a csalodas onmagamban, Gerbennel nincs gond, o nagyon flexibilis, nem egy szigoru ferj vagy akarmi, de megis, otthon ulo anyukakent es felesegkent megiscsak szeretned a maximumot kihozni magadbol. Nahat ez nekem soha nem fog menni. Es nehezen fogadom el azert ezt, furcsamod. Azzal egyetertek hogy tiszta lakas, tiszta fej. Nem igazan tudok en sem rumli kozepette varrni, ill. tudok, de buntudattal. Regebben nem erdekelt a rend, minel kaotikusabb annal jobb. Imadtam egy feloran keresztul keresgelni valamit az osszevisszasag kozepen, meg most is imadok ilyen embereknel vendegsegben lenni, ahol nincs rend, ahol minden tukrozi a lakok milyenseget, ahol minden odanemtartozodolog mindenfele hever, ahol nincs meg a fix helye a dolgoknak, ahol nincsenek a targyak centimeterre pontosan elhelyezve valahol. A hideg raz ki egy tokeletes lakasban. Álemberek állakasa, brrrr. Nekem egy otthon kell.
Viszont en ugy erzem, (miota anya lettem es haztartasbaeli) hogy sokmindenrol le kell mondjak, ami pedig bizony engem tukrozne> a sok szinrol korulottem pl. Imadom a szineket, ha egyedul elnek minden falnak mas szine lenne, etnikus berendezest kepzelek el, kelimmel es szines festmenyekkel, es mindenfelefajta muveszettel magam korul. Viszont ebben a szituacioban nem birnam ezt el. A sok benyomast, a sok szint. A muveszetek kaoszat, a kaosz muveszetet. A gyerekek behoztak a teljes szinskalat az eletembe onmagukkal, a jatekaikkal, a krealmanyaikkal. Es ott van a konyvesszekreny. Es a par festmeny. Es az evszakasztal. Es a nehany szep szines kisparnahuzat. Ez onmagaban most pont eleg. Annyira tele van a fejem mindenfelevel, benyomasokkal, aktivitasokkal, gondolatokkal, olvasmanyokkal, celokkal, hogy halat adok magamnak azert hogy pl ugy rendeztem be a konyhafiokokat, szekrenyeket, hogy nem kell idot vesztegetnem a dolgok keresesere. Hogy a gyerekek egyedul megtalaljak azt amire szukseguk van, nem mindent en kell elotte egy feloran keresztul keressek. A vegen pedig valami teljesen mas kell nekik megint. Elegem van ebbol, ezt mar magam mogott hagytam az elobbi ket lakasunkban. Es nem kell mar a sok kacat, a sok regi megorzott papirdarab, targy amiket emlekertekuve kepzeltem. Annal mostmar jobban ismerem magam, minthogy emlekekbol epitgessem tovabb a szemelyisegemet. Ezt is meg kellett tanulni.
Es lám-lám, nem kell nekem takaritono a lakasba, en terapeutikus celokra hasznalom a haztartast! Feszegetem a korlatokat :) De ha egyszer tenyleg azt veszem eszre hogy boldogtalan vagyok EMIATT, akkor iranyt fogok valtoztatni. Vegulis, nem lehet minden a tied. ;)

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Na ne sajnáld magad, Beácskám! Mindent meg tudsz csinálni - talán kicsit még gyakorolnod kell, hogy még idöben is sikerüljön minden, de a harmadik gyerek után ez már gyerekjáték lesz;-) Az egyetem után rögtön belecsöppentél az anya-, feleség- és "háziasszonyi"-szerepbe, talán kimaradt néhány év munkahelyi rutin, ami most segítene. Talán. Ha megnyugtat, akkor nekem megvolt a rutin, nekem a Te "gondjaid" nem tünnek gondnak, én inkább azért sopánkodom, hogy miért nincs még legalább két gyerekem és egy nagy családi házam, amit nap mint nap takarítanom kéne. Látod, minden csak nézöpont kérdése!:)

Névtelen írta...

És még egy pár utó-jegyzés:

--> Együttérzek veled, én nemcsak néha, hanem a legtöbbször kedvetlen vagyok - és azt is tudom, mi az oka: ez az ország, ahol jelenleg (túl-)élek; és nekem nem csak heti egyszer gyülnek a szemembe könnyek az önsajnálattól (de ezt most nem is boncolgatom tovább, elvégre is ez itt a te blogod)

--> Miért vasalsz pont déletött, amikor annyi minden mást csinálhatnál!? Vasalj este, fáradtan, mikor már lement a nap, déletöttönként töltsd fel magad energiával!

--> Szelektív látás - ismerös... Az én Párom szelektíven hall - furcsa mód általában akkor, mikor én beszélek hozzá:)

--> Most, hogy újraolvastam a bejegyzésedet, azt hiszem neked tulajdonképpen csak az a bajod - és ezt tulajdonképpen meg is fogalmazod -, hogy maximalista vagy (mindig is az voltál, persze nem negatív értelemben és föleg nem úgy, hogy mindenki mást körülötted lesöpörj a "pályáról", hanem tényleg csak magadnak). Most az bánt, hogy a háztartásban nem vagy elég effektív? Na és! Hogy öszinte legyek én még most sem tudom egészen elképzelni, hogy Bea mint háziasszony. És mégis vagy, vagytok és minden müködik. Nem kell senkinek elszámolni, hogy hogy. Talán csak magadnak - de ne rágódj rajta sokat.

--> És mi a gond az emlékekkel, nekem pont az emlékek adnak eröt továbblépni.

Asszem mára elég is volt ennyi belölem, megyek elteszem magam és világmegváltó gondolataimat holnapra:) Puszi!!!

penzesbea írta...

Szia Edike, igen eleg nevetseges kis gond az enyem, nem is szolok rola senkinek;)De neha azert tenyleg gyamoltalanul erzem magam, mivel a haztartas engem tenyleg nem inspiral, es nem vagyok egy haziasszony-tipus, igen,nem csoda hogy nem is tudsz annak elkepzelni. Szerepet kellene cserelnunk egy idore, mit szolsz hozza, viszont en napi 8 oranal nem szeretnek tobbet dolgozni ;)Tenyleg nem tudtok egyszerre hazamenni tatikaddal??? meg egy tel alatt meg 10 evet fogsz igy oregedni lelekben Edi...Az ertekes esti oraimat pedig nem pazarolom vasalasra, estere osztottam be a kreativ oraimat, es ilyenkor elvezem Gerben tarsasagat:)puszi, es koszi

idrah írta...

Szia!

Játékra invitállak, a részletekért nézz be hozzám! :-)

agnes írta...

én teljesen megértelek. én is sokat sajnálom magam a rumli miatt:) de szerencsére így is tudok varrni. vasalni meg nem szoktam, inkább a teregetésre fordítok nagyobb gondot, nagyon jól kirázok mindent.
Mellesleg én két egyhuzamban áttakarított nap után is úgy érzem, hogy kezdhetném elölről. Rendet tartani képtelen vagyok, csinálni is ritkán:D

penzesbea írta...

Szia Agi,
akkor mar ketten vagyunk:) a teregetesre en is figyelek, ha kint tudok kiteriteni, akkor nincs is gond, de a benti teregetesnel a magara sokat ado ferjem (foleg miota megalapitotta a sajat ceget es mindenfele utazgat:))nagyon kritikus. A multkor volt egy vitank, mostantol a pulovereket is vasalnom kell, es nem osszehajtogatni hanem vallfara tenni, mert nem szabad benne legyenek a hajtogatasi csikok hmmmhmmm.Erted :)En nem tudom regebben ezt hogy csinaltak a nok,mindenfele tennivalo mellett meg az alsogatyakat is vasaltak. Szerintem mi mar annyira emancipalodtunk, hogy a haztartas mellett egy csomo minden masra is akarjuk forditani az idonket, en is csak az erdekesebb dolgokat csinalnam. A nagytakaritassal pedig tenyleg ugyvan hogy ha megvan, olyan jo beleulni, azt gondolod hogy na de jo voltal, buszke vagy magadra, aztan mikor megint kezdodik az egesz felfordulasos helyzet, durcasan megint varsz vagy ket hetet mig ujra belekezdesz. Szoval jol esik neha egy kicsit nyavalyogni:)

BKata írta...

Bár a te blogod tiszteletre méltóan személyes hangvételű, azért hátha van még hét le nem írt tulajdonságod... én is hívlak abba a játékba, amibe idrah!